نمایندگان با تمدید اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده تا زمان لازم الاجراء شدن قانون جدید در سال ۹۷ موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۵ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال ۹۷ با پیشنهاد بازگشت به لایحه دولت در بند ب تبصره ۶ این لایحه با ۱۶۴ رای موافق، ۴۰ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۴۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس بند ب لایحه دولت، مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ و اصلاحات بعدی آن تا زمان لازم الاجراء شدن قانون جدید در سال ۹۷ تمدید می شود.

در گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷ بند مذکور حذف شده بود که نمایندگان با حذف این بند با ۵۸ رأی موافق، ۱۵۹ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۶ نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.

لازم به ذکر است که دکتر علی لاریجانی در جریان بررسی این بند گفت: با توجه به اینکه مشخص نیست بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال جاری در کمیسیون اقتصادی به پایان برسد لذا باید قانون آزمایشی تا زمان تصویب و لازم الاجراء شدن قانون جدید تصویب شود.

 

اخبار حسابداری و حسابرسی
کد خبر:۹۱۰۸