حسن نوری سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالیمدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: کارفرمایانی که اتباع خارجی فاقد مجوز را به کارگمارند، جریمه می‌شوند.

حسن نوری با اعلام ممنوعیت به کارگیری اتباع خارجی فاقد مجوز افزود: براساس قانون هر گونه به کارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی و کارآفرینی ممنوع است و کارفرمایان متخلف برابر قانون از یک تا ۹۰ روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند.

وی اظهار کرد: میزان جریمه سال ۹۵ کارفرمایان متخلف که اقدام به استفاده از اتباع خارجی فاقد مجوز کار می‌کنند، به استناد بند (ج) ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی ازمقررات مالی دولت مبنی براعمال جریمه به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه یک کارگر است.

نوری افزود: بنا به مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه به مبلغ ۲۷۰ هزار و ۷۲۲ ریال در سال ۱۳۹۵ تعیین شده، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی یک میلیون ۳۵۳ هزار و ۶۱۰ ریال خواهد بود.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی مبلغ فوق الذکر درخصوص کارفرمایان متخلف اعمال و در صورت تکرار تخلف، این میزان جریمه دو برابر خواهد شد.

نوری از مدیران واحدهای کارگاهی و کارخانجات استان خواست تا در صورت نیاز به تخصص کارگر خارجی، برای اخذ مجوز از مجاری قانونی نسبت به دریافت پروانه کار اقدام کنند.

به گفته وی هم اکنون ۱۰ تبعه خارجی دارای پروانه کار، در واحدهای کارگاهی این استان مشغول به کار هستند.

حسابداری و حسابرسی/ مهر

کد خبر:6374