تصویر تصویب نامه شماره ۲۳۵۳۷۱ /ت ۴۱۹۵۸ هیئت محترم وزیران در خصوص فهرست موضوع بند ۱۷ ماده ۱۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده جهت اطلاع و اقدام از اولین دوره پس از ابلاغ ( دوره فروردین لغایت خردادماه سال ۱۳۸۸ ) به پیوست ارسال میگردد.
علی اکبر عرب مازار

تصویب نامه هیات وزیران
شماره: ۲۳۵۳۷۱ /ت ۴۱۹۵۸ مورخ ۱۴ /۱۳۸۷/۱۲

بسمه تعالی
“با صلوات بر محمد و آل محمد”
هیئت وزیران در جلسه ی مورخ ۸۷/۱۱/۲۸بنا به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی- وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و به استناد بند ( ۱۷ )  ماده  ۱۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده- مصوب ۱۳۸۷ – تصویب نمود:
۱ – فهرست اقلام با مصارف صرفاً دفاعی ( نظامی و انتظامی) و امنیتی به شرح جدول پیوست که تایید شده به مهرپیوست تصویبنامه هیئت وزیران است، تعیین میشود.
۲  – اقلام فهرست یاد شده تا زمانی که صرفاً مصارف دفاعی ( نظامی و انتظامی) و امنیتی داشته باشند و توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و از محل بودجه دفاعی و امنیتی کشور برای نیروهای مسلح اعم ازنظامی، انتظامی و امنیتی وارد و یا از داخل خریداری میشود، مشمول مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات برارزش افزوده نمیگردند.
۳ – برای خودروهای مهندسی و راه سازی در ردیف ( ۱۵ ) و تجهیزات زمینی شامل کامیونهای سوخت رسان، برفروب، آتشنشانی فرودگاهی، ژنراتور (ردیف ۲۰ ) وارداتی یا خریداری شده از داخل کشور ارائه مصوبه ستاد کلنیروهای مسلح با ذکر تعداد آن ضرورت دارد.
۴ – موارد اختلاف در کارگروهی با حضور نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت دفاع و پشتیبانینیروهای مسلح برطرف خواهد شد.

جدول پیوست

۱- پدافند هوایی/ انواع توپهای ضدهوایی راداری و بدون رادار، سامانههای پدافند موشکی و رادارهای زمینی قطعات و مواد اولیه مربوط.
۲ -هواپیماهای جنگنده و شناسایی /انواع هواپیماهای جنگنده و شناسایی و بدون سرنشین، روغن، لاستیک و قطعات و مواداولیه مربوط.
۳ -هواپیماهای ترابری و پشتیبانی/ انواع هواپیماهای ترابری تاکتیکی، پشتیبانی و آموزشی و بدون سرنشین، روغن ولاستیک، قطعات و مواد اولیه مربوط.
۴ -بالگرد /بالگردهای هجومی، تاکتیکی و پشتیبانی و بدون سرنشین و قطعات و مواد اولیه مربوط.
۵ -موشک /انواع موشک های زمین به زمین، زمین به هوا، هوا به زمین، هوا به هوا ، سطح به سطحو قطعات و مواد اولیه مربوط.
۶ -زرهی مکانیزه/ انواع تانک، نفربر و خودروهای شنیدار، خودرومین کوب و قطعات و مواد اولیه مربوط.
۷- ضد زره /سلاحهای مستقیم زن، انواع موشک اندازها و موشکهای ضد زره و قطعات و مواد اولیه مربوط.
۸ -توپخانه و ادوات /تجهیزات منحنی زن توپخانهای، خمپاره اندازها و خمپارهها و قطعات و مواد اولیه مربوط.
۹ -پیاده و انفرادی /سلاحهای سبک و نیمه سنگین انفرادی و تجهیزات انفرادی ( چترنجات، باتوم، سپر وتجهیزات ضد شورش، کلاه و جلیقه ضد گلوله، پوتین ضد مین) توراستتار، بمبیاب،مینیاب و مواد اولیه و قطعات مربوط.
۱۰ -تجهیزات پدافند/ شیمیایی، میکروبی وهستهای انواع ماسک، فیلتر، لباسهای محافظ، انواع سیستمهای شناسایی و تجهیزات و داروهای رفع آلودگی و واکنشها و لوازم آزمایشگاهی و قطعات مربوط به تجهیزات پدافندشیمیایی، میکروبی و هستهای و مواد اولیه مربوط.
۱۱- شناوری/ ناو، ناوچه، قایق تندرو و انواع قایق پاروئی، شناورهای پشتیبانی و یدککش با کاربردصرفاً نظامی و قطعات و مواد اولیه مربوط.
۱۲ -زیرسطحی/ زیرسطحیهای سنگین، نیمه سنگین، و سبک ( تر و خشک) و قطعات و مواد اولیه مربوط.
۱۳ -تجهیزات دفاع ساحلی/ موشکها، و توپخانههای ساحل به دریا، هوا به دریا، دریا به هوا، دریا به ساحل.
۱۴ -تجهیزات ساحلی /تجهیزات بندری، داکهای تعمیراتی ثابت و شناور و پلهای متحرک صرفا نظامی.
۱۵ -تحرک و ترابری /خودروهای مهندسی و راهسازی ، انواع خودروهای تاکتیکی چرخ دار و شنی دار سبک ،سنگین ، تانک بر، توپ کش( به استثنای سواری و وانت) و قطعات خودروهای تاکتیکی و قطعات تولید موتور سیکلت خاص نظامی. skd به صورت
۱۶ -تجهیزات اطلاعات/ دستگاههای شنود، دوربینهای دید در شب و روز و قطعات مربوط.
۱۷ -مهمات/ انواع مهمات سلاحهای سبک و نیمه سنگین و سنگین توپخانهای و زرهی، موادشیمیایی ، مواد منفجره با مصرف نظامی و مواد اولیه مربوط.
۱۸ -تجهیزات آموزشی شبیه ساز/ وسایل پرنده، زرهی، توپخانه و موشکی و انواع وسایل کمک آموزشی نظامی ومواد اولیه مربوط.
۱۹ -تجهیزات مخابراتی و الکترونیک /مراکز تلفن صحرایی، بیسیمهای تاکتیکی و شهری ترمینالهای ماهوارهای، رادیو، راداربرای شبیهسازها و مراکز فرماندهی و کنترل ن.م MINI,MAIN ماهوارهای، رایانههای۰ تا ۴۰ / دوربینهای دید در روز و در شب و حرارتی گیرندههای باند وسیع از ۱گیگاهرتز، سلاحهای الکترومغناطیسی و لیزری و صوتی، انواع لامپهای ماکروویو برای رادارها و فرستندههای پرقدرت، انواع قطعات لیزری و الکترونیکی برای ساخت وسایل ارتباطی و الکترونیکی انواع آنتنها و تراندیوسرها وسنسورهای مختلف و مواد اولیه مربوط.
۲۰ -تجهیزات فرودگاهی /تجهیزات زمینی شامل کامیونهای سوخت رسان، برفروب، آتشنشانی فرودگاهی ،تجهیزات ناوبری و فرودگاههای نظامی. (APU) ژنراتور
۲۱ -تجهیزات نقشه و ماهواره/ انواع تجهیزات و ابزارهای مربوط به نقشهبرداری و عکسبرداری هوایی و زمینی وماهوارهای.
۲۲ -رایانه و تجهیزات جانبی/ تجهیزات جانبی رایانه و قطعات رایانه که برای استفاده در سیستمهای نظامی کاربرددارند و یا به عنوان تجهیزات کنترل در محصولات نظامی به کار برده میشوند.
۲۳ -تجهیزات تولیدی/ ماشین آلات تولیدی، ابزارآلات و قطعات یدکی و تجهیزات تست مربوط.
۲۴ -اسناد امنیتی / اسناد امنیتی و تجهیزات و مواد اولیه مربوط به آن.

پرویز داودی
معاون اول رئیس جمهور