رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: به موجب مصوبه مجلس، دولت باید یارانه ۱۰ درصد از ثرونمندان جامعه را در سال جاری از فهرست یارانه بگیران حذف کند.

به گزارش ایرنا، غلامرضا تاج گردون عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از طرح ها و پروژه های در حال اجرای اسفراین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درآمد حاصله از این محل برای اشتغال جوانان اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه به دلیل تغییر در قیمتها و شکافی که در قیمت نفت و منابع یارانه صورت گرفته، مدیریت منابع و مصارف سخت شده است، گفت: دولت و مجلس هر دو خواهان آن هستند که منابع را به سمت تولید و کمک به اشتغال جوانان سوق دهند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص امکان شناسایی افراد ثروتمند برای دولت، بیان کرد: دولت و مجلس در این امر

هم نظرند و امکان شناسایی حداقل ۱۰ درصد از ثروتمندان جامعه برای خروج از فهرست یارانه بگیران، برای دولت قابل دسترسی است.

تاج گردون با اشاره به پروژه در حال اجرای راه آهن جوین – اسفراین و اتصال آن به مرکز استان خراسان شمالی، وجود راه آهن را برای توسعه این استان ضروری خواند و افزود: با وجود فعالیت صنایع مهم در این منطقه و ظرفیت بالای تولیدات این صنایع، ضرورت و منفعت اقتصادی راه آهن قابل توجیه است و مجلس نیز از این پروژه حمایت می کند.

وی در خصوص مشکل صنایع بزرگی چون مجتمع فولاد و لوله گستر اسفراین نیز گفت: مشکل این صنایع و صنایع مشابه در کشور، نبود سرمایه در گردش است و بهترین راه حل برای این واحدها بحث پیش خرید محصولات و افزایش سفارش تولید است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: این کمیسیون و نیز کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس، با تشکیل جلسه و گفت و گو با شرکت نفت و دولت، تلاش دارند موافقت لازم برای خرید محصولات مورد نیاز شرکت نفت از تولیدات داخلی را اخذ کند.

تاج گردون با بیان اینکه اجرای قانون اصل ۴۴ و واگذاری این صنایع به بخش خصوصی، برای برخی واحدهای صنعتی از جمله مجتمع صنعتی فولاد اسفراین مشکل ایجاد کرده است، گفت: این بازدیدها دید خوبی به اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و نمایندگان مجلس برای اصلاح قوانین مرتبط برای حل این مشکلات می دهد.

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به همراه معاونان وزیران صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی در سفر به شهرستان اسفراین از پروژه های مهم این شهرستان از جمله طرح تکمیلی مجتمع صنعتی فولاد، شرکت لوله گستر، شرکت صنعتی آذین فورج، پروژه راه بام – دوغایی، پروژه راه آهن اسفراین و منطقه عشایری میاندشت اسفراین بازدید کردند.

شهرستان ۱۲۷ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.

کد خبر 1648