چرخه‌ی گردش حسابرسی شرکت‌های سود آور، در هفته‌های اخیر بین مؤسسات حسابرسی به حرکت درآمده است و در این میان این گردش در بین چهار مؤسسه‌ی بزرگ حسابرسی نمایان‌تر است. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران به نقل از «اکانتینگ تودی»، شرکت رولز رویس Rolls-Royce اعلام کرد، حسابرسی خود را به جای مؤسسه‌ی کی.پ.ام.جی. KPMG به مؤسسه‌ی پی.دبلیو.سی. PwC واگذار کرده است. درپی اعلام رسمی نتیجه‌ی مناقصه‌ی کمیته‌ی حسابرسی رولز رویس، هیأت مدیره انتصاب PwC را به عنوان حسابرس، تأیید کرد. KPMG از سال ۱۹۹۰ تاکنون حسابرسی شرکت رولز رویس را بر عهده داشته است و برای سالیان متمادی همکاری، توسط هیأت مدیره‌ی رولز رویس مورد قدردانی قرار گرفت. شرکت رولز رویس یک کارخانه‌ی خودروسازی انگلیسی است که از سال ۱۹۰۶ توسط دو شریک تجاری به نام چارلز استورات رولز و فردریک هنری رویس تأسیس شد.
در تحولی دیگر، دیلویت حسابرسی شرکت GSK را که یک شرکت بین المللی داروسازی است تا پایان دسامبر ۲۰۱۸ بر عهده گرفت. این شرکت به مدت ۱۵ سال توسط PwC حسابرسی شده است و آخرین مبلغ حق الزحمه‌ی حسابرسی که PwC برای حسابرسی GSK دریافت نموده، بالغ بر ۳۲٫۵ میلیون پوند بوده است. این شرکت رتبه‌ی ششم سودآوری را در سطح بریتانیا به خود اختصاص داده است.
گفتنی است، فلسفه‌ی تغییر در حسابرس شرکت‌ها به برگزاری مناقصات برای واگذاری حسابرسی به مؤسسات، طی سه سال اخیر باز می گردد. به گفته‌ی کارشناسان، این روش، رقابت و کیفیت حسابرسی را ارتقا داده است.

آخرین اخبار حسابداری و حسابرسی

کد خبر:8405