بر اساس بخشنامه سازمان مالیاتی، “ضریب ارزش افزوده” فعالیت فروشندگان آهن که در انتهای زنجیره توزیع قرار گرفته اند، ۶درصد تعیین شد.

سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای و در راستای حکم بند ” ز ” تبصره شش قانون بودجه سال ۹۶ ، ضریب ارزش افزوده فعالیت فروشندگان آهن آلات را ۶ درصد تعیین کرد.

بر اساس حکم این ماده قانونی سازمان امور مالیاتی میتواند مالیات بر ارزش افزوده گروه هایی از مودیان مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده را با اعمال ضریب ارزش افزوده فعالیت آن بخش تعیین نماید.مقررات این بند در مورد دوره‌هایی که مالیات آنها قطعی نشده است جاری خواهد بود.

“ضریب” مالیات برای بدست آوردن ماخذ مالیاتی به کار میرود و از حاصل ضرب این ضریب در فروش کل دوره، “ماخذ محاسبه مالیات و ارزش افزوده دوره” محاسبه می‌گردد. از ضرب این ماخذ در نرخ مالیات ارزش افزوده که همان ۹درصد است میزان ارزش افزوده دوره بدست می‌آید.

گفتنی است بر اساس بند یک دستور العمل مذکور، ضریب مزبور صرفا برای تعیین ماخذ مشمول مالیات و ارزش افزوده اشخاص حقیقی حاضر در انتهای زنجیره فروش آهن آلات خواهد بود. لذا فروشندگان آهن در هنگام فروش این محصول مجاز به دریافت مالیات و ارزش افزوده مازاد بر قیمت فروش نخواهند بود.

ضریب ارزش افزوده فعالیت فروشندگان آهن + بخشنامه

در بندهای بعدی این بخشنامه آمده است،

ضریب ارزش افزوده فعالیت فروشندگان آهن + بخشنامه

آخرین اخبار حسابداری و حسابرسی/ پویا

کد خبر:۸۸۶۴