قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از فروش اقساطی ۴۵۰ هزار واحد مسکن مهر در سال جاری و دستور ویژه وزیر راه و شهرسازی برای تکمیل مسکن مهر پردیس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد اصغری‌ مهرآبادی با بیان اینکه در سال جاری 450 هزار واحد به فروش اقساطی می‌رسد ، گفت: از دو میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر که قراردادشان از ابتدای طرح مسکن مهر منعقد شده، دو میلیون و 120 هزار واحد از مرحله اسکلت سقف عبور کرده و سفت کاری بیش از دو میلیون واحد به اتمام رسیده است.

وی افزود: نازک کاری یک میلیون و 750 هزار واحد تمام شده است و امسال تلاش می‌کنیم نازک کاری ها را به بیش از دو میلیون و 100 هزار واحد افزایش دهیم و نازک کاری کمتر از 200 هزار واحد برای سال آینده می ماند.

اصغری مهرآبادی از ادامه تلاش‌ها برای صدور بیشتر سندهای اعیانی خبر داد و اظهار داشت : برای صدور سند اعیانی به پایان کار نیاز داریم و تلاش می کنیم امسال سندهای بیشتری صادر کنیم.

مهرآبادی افزود :طبق دستور وزیر راه و شهرسازی ؛ از محل فروش اراضی؛ خدمات زیربنایی، روبنایی‌، هزینه بخشی از آماده‌سازی‌ها تامین می شود و به همین منظور هزار میلیارد تومان زمین اختصاص یافته و با بانک مسکن هم مذاکره شده است تا این رقم در اختیار پیمانکارانی که مطالبه دارند ، قرار داده شود و از این محل مشکل تامین خدمات زیربنایی برطرف شود.

وی با بیان اینکه پیش از این رقمی که از مردم دریافت می‌شد بسیار زیاد بود ، یادآوری کرد: بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی، برای تامین خدمات زیربنایی، جاده، پل، تونل و همچنین بخش‌هایی که هزینه‌های زیادی دارد از متقاضیان مبلغی دریافت نمی‌شود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر به دستور دیگر وزیر راه و شهرسازی درباره مسکن مهر شهر جدید پردیس اشاره کرد و گفت:با توجه به اینکه ساخت و ساز 80 هزار واحد مسکن مهر پردیس در سال 91 آغاز شده است ،بنا به نظر وزیر راه و شهرسازی،  به همه پروژه‌های مسکن مهر پردیس افزایش تسهیلات از 25 میلیون به 30 میلیون تومان ، تعلق می گیرد.