مخالفت دوباره با افزایش حق مسکننماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه دولت به وعده های خود به کارگران عمل نکرده است، گفت: کارگران می پرسند زمان مناسب دولت برای تایید افزایش حق مسکن چه وقتی است؟

به گزارش آخرین اخبار حسابدرای به نقل از اقتصادایران، “فرامرز توفیقی”  با بیان اینکه انتقادات از وضعیت دستمزد فعلی نیروی کار واقعی است و در ان دلسوزی وجود دارد، گفت: از وزیر کار توقع می‌رفت در هفته کارگر از وحدت حرف بزند. اگر در دولت قبل اشتباه شده و با تورم ۳۰ درصدی که البته ۴۸ درصد بوده، ۹ درصد افزایش مزد صورت گرفته، در این دولت باید اصلاح شود.
نماینده کارگران در شورای عالی کار اظهارداشت: جواب اشتباهات دولت‌ها با مردم و کارگران نیست و کارگران امروز توقع بالایی از دولت ندارند و همین که دولت به شعارها و وعده های خود درباره کارگران عمل کند، کافی است.
توفیقی تصریح کرد: دولت وعده حل معضل بیکاری را داده بود و عنوان می‌شد نمی‌گذاریم کارگران شرمنده خانواده شان باشند؛ همچنین گفته شد نقدینگی به سمت تولید هدایت می شود ولی آیا کنترل تورم با رکود وحشتاک قابل پذیرش است؟
این مقام مسئول کارگری ادامه داد: آیا دولت توانسته به وعده اجرای مسکن اجتماعی عمل کند و آیا در دولت تدبیر و امید ضریب جینی پایین آمده است و فاصله طبقاتی بهتر شده، آیا توزیع ثروت با عدالت صورت می گیرد؟
وی گفت: قبل از هفته کارگر معاون وزیر کار مصوبه افزایش حق مسکن را از شورای سه جانبه ملی می گیرد و بعد از آن وزیر می‌گوید در فرصت مناسب عملیاتی می کنیم. سئوال کارگران این است که آن فرصت مناسب چه زمانی خواهد رسید؟
توفیقی افزود: کارگران به دنبال احیای ماده ۷ قانون کار درباره بهبود قراردادها هستند و می خواهند معیشت و دستمزد نیروی کار تقویت شود. کارگران از ما می پرسند افزایش حق مسکن چه شد و زمان مناسب دولت برای تایید آن چه وقتی می رسد؟

حسابداری و حسابرسی

کد خبر:6666