معاون وزیر اقتصاد با اعلام معافیت مالیاتی دفاتر گردشگری و زیارتی، شرط اعمال نرخ مالیاتی صفر به ازاء اشتغال‌زایی واحدهای تولیدی را اعلام کرد.

سیدکامل تقوی نژاد با تاکید بر حمایت از تولید، اشتغال و بهبود فضای کسب و کار گفت: اصلاحیه جدید قانون مالیات های مستقیم که از ابتدای سال ۹۵ به اجرا در آمده، دارای ظرفیت های قابل توجهی در زمینه ارایه مشوق های مالیاتی به بخش تولید، بهبود فضای کسب و کار و حمایت از اشتغال است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به برخی از مصادیق قانون مالیات های مستقیم در ارتباط با حمایت از تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: براساس ماده ۱۳۲ این قانون، درآمد اشخاص حقوقی غیردولتی در واحدهای تولیدی یا معدنی و تولیدی فناوری اطلاعات به شرط دارا بودن مجوز از مراجع قانونی، از تاریخ شروع بهره برداری یا استخراج به مدت ۵ سال و در مناطق کمتر توسعه یافته به مدت ۱۰ سال با نرخ صفر مشمول مالیات است.

وی افزود: همچنین چنانچه واحدهای اقتصادی مورد اشاره در شهرک‌های صنعتی یا مناطق ویژه اقتصادی باشند، به مدت ۲ سال و در صورت استقرار شهرک های صنعتی یا مناطق ویژه اقتصادی در مناطق کمتر توسعه یافته، به مدت ۳ سال به مشمولیت استفاده از نرخ صفر اضافه می‌شود.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه دفاتر گردشگری و زیارتی از پرداخت مالیات معاف هستند، تصریح کرد: درآمدهای خدماتی بیمارستان ها، هتل‌ها و مراکز گردشگری نیز به مدت ۵ سال و در مناطق کمتر توسعه یافته به مدت ۱۰ سال با نرخ صفر مشمول مالیات هستند.

تقوی نژاد همچنین به برخی از مصادیق حمایت از اشتغال اشاره کرد و اظهارداشت: در صورتی‌که یک واحد تولیدی و خدماتی، هر سال نسبت به سال قبل نیروی کار شاغل خود را حداقل ۵۰ درصد افزایش دهد، به ازای هر سال افزایش کارکنان، یک سال به استفاده از نرخ صفر آن اضافه می شود که این امر در راستای ایجاد اشتغال صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: اعطای معافیت مالیاتی گسترده به شرکت های دانش بنیان و شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری به مدت ۱۵ سال نیز از دیگر مصادیق حمایت مالیاتی از بخش تولید و اشتغال است.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور عنوان داشت: جهت حمایت از اشخاصی که برای تامین مالی پروژه – طرح و سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی در قالب عقود مشارکتی آورده نقدی فراهم می نمایند معادل حداقل سود عقود مشارکتی مصوب شورای پول و اعتبار از پرداخت مالیات بر درآمد معاف می شوند و همچنین به پرداخت کننده سود نیز معادل مبلغ سود پرداختی به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی منظور می‌شود.

 

آخرین اخبار حسابداری و حسابرسی

کد خبر:۸۷۸۹