رییس کل سازمان امور مالیاتی از معافیت یک‌ساله مالیاتی واحدهای تولیدی به ازاء اشتغال‌زایی و افزایش نیروی کار تا ۵۰ درصد خبر داد.

سیدکامل تقوی‌نژاد با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی کشور در سال ۹۶ برای تشخیص مالیات بنگاه های کوچک و متوسط صرفا برمبنای خوداظهاری آنها اقدام می کند، گفت: برای حمایت از اشتغال در کشور درصورتی که این واحدها تعداد کارکنان خود را تا ۵۰ درصد افزایش دهند، مشمول معافیت پرداخت مالیات به مدت یک سال خواهند شد.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبِنا،وی یکی از دغدغه های جدی دولت را حمایت از تولید و اشتغال دانست و افزود: براساس نظام مالیاتی جدید کشور همه فعالیت های تولیدی که در مناطق مختلف کشور انجام می شود به مدت ۵ سال از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.

تقوی نژاد گفت: در صورتی که این فعالیت تولیدی و معدنی به یک منطقه محروم گسترش یابد سازمان امور مالیاتی کشور این واحد را به مدت ۱۰ سال از پرداخت مالیات معاف می کند.

وی با بیان اینکه نظام مالیاتی جدید واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی را تا ۷ سال از پرداخت مالیات معاف کرده از معافیت مالیاتی ۱۳ ساله واحدهایی خبر داد که در شهرک های صنعتی مناطق محروم فعالیت می کنند.

تقوی نژاد تاکید کرد: علاوه بر این شرکت هایی که بر مبنای سیاست های دانش بنیان تشکیل شوند به مدت ۱۵ سال از پرداخت مالیات معاف می شوند.

وی با اشاره به اینکه سازمان مالیاتی کشور در سال ۹۵ برای حمایت از صادرات ۱۳۰۰ میلیارد تومان را که از محل مالیات برارزش افزوده اخذ شده به صادرکنندگان استرداد کرده است، گفت: این برنامه نیز در سال ۹۶ اجرایی می شود.

تقوی نژاد با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی کشور با هدف اعتمادسازی مودیان خود، برای اشخاص حقیقی که مالیات خود را در سال ۹۴ برابر سال ۹۳ اعلام کردند برگ قطعی مالیاتی صادر کرده، تعداد واحدهای صنفی فعال در کشور را که مالیات می پردازند یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد برشمرد و افزود: از این تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد صنفی تا پایان مهر امسال توانستند برگ قطعی مالیاتی خود را دریافت کنند.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور از واریز شدن ۵ هزار میلیارد تومان در سال ۹۵ به خزانه دولت خبر داد و گفت: این مبلغ از طریق مبارزه با فرار مالیاتی به دست آمده است.

وی مهمترین برنامه امسال سازمان امور مالیاتی کشور را مبارزه جدی و قاطع با فرار مالیاتی دانست و افزود: بر این اساس این سازمان با تکمیل سامانه های اطلاعاتی خود و استفاده از سامانه های مبارزه با پولشویی موفق به شناسایی ۳۰۰ هزار مودی جدید شده است.

معاون وزیر اقتصاد تعداد افرادی را که هیچگونه پرونده مالیاتی در سازمان امور مالیاتی نداشتند ۷۷ نفر برشمرد و گفت: از این تعداد ۹۹۰ میلیارد تومان مالیات اخذ شده است.

تقوی نژاد همچنین از صدور برگ تشخیص به میزان ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای کسانی که از طریق تراکنش های مشکوک بانکی شناسایی شدند خبر داد و افزود: مجموعا در سال گذشته سازمان امور مالیاتی کشور حدود ۵ هزار میلیارد تومان از طریق مبارزه با فرار مالیاتی به خزانه دولت واریز کرده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با فرار مالیاتی امسال هم با جدیت دنبال می شود تاکید کرد: البته همه مردم باید بدانند اطلاعاتی که در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار می گیرد صرفا برای تشخیص و وصول مالیات استفاده می شود و هیچکس حق افشای این اطلاعات را ندارد.

تقوی نژاد مجموع مالیاتی را که سازمان امور مالیاتی از محل ارزش افزوده از مردم اخذ کرده است بالغ بر ۸۳ هزار میلیارد تومان دانست و گفت: از این مبلغ ۱۳ هزار میلیارد تومان به طور مستقیم در اختیار شهرداری ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بسیاری از طرح های عمرانی شهرداری ها اعم از توسعه پارک ها، جاده سازی ها و خدمات شهری از محل همین مالیات ها هزینه شده، اعتباری را که در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته ۴ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

تقوی نژاد افزود: علاوه براین دولت از محل مالیاتی که مردم می پردازند ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بابت طرح تحول سلامت اختصاص داده است.

 

 

آخرین اخبار حسابداری و حسابرسی

کد خبر:۸۸۰۲