به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، منصور آتشی در مصاحبه با برنامه فصل اول رادیو جوان اظهار داشت: از افراد بیمه پرداز می خواهیم که پرداخت صحیح حق بیمه خود را کنترل کنند تا ایام کارکرد و حقوق و دستمزد آنان به طور کامل به سازمان تأمین اجتماعی اعلام شود.

وی با اشاره به در دسترس بودن سامانه های خدمات غیر حضوری سازمان تأمین اجتماعی گفت: بیمه شدگان تأمین اجتماعی می توانند به صورت ماهیانه از کارکرد و حقوق و دستمزد اعلام شده خود به سازمان تأمین اجتماعی با استفاده از سامانه مشاهده سوابق با خبر شوند و در صورت مغایرت لیست ارسالی با ایام کارکرد و حقوق و دستمزد واقعی خود، موضوع را به شعب تأمین اجتماعی اطلاع دهند.

آتشی با بیان اینکه فلسفه وجودی صندوق های بیمه گر حمایت از افراد در برابر اتفاقات و حوادث در زمان اشتغال و همچنین بیکاری و سالخوردگی است، اظهار داشت: افراد در زمان اشتغال بخشی از دستمزد خود را به عنوان اندوخته در این صندوق قرار می دهند و بخشی را هم کارفرما و دولت می دهند و این مبالغ در صندوق های بیمه گر نگهداری می شود و در نهایت در زمانی که فرد دچار قطع یا کاهش دستمزد می شود در اینجا صندوق بیمه ای به کمک افراد می آید.

وی ادامه داد: در حوزه بیمه ای هر کسی متناسب با مشارکت خود می تواند از حمایت های سازمان تأمین اجتماعی استفاده کند اما حمایت های درمانی اینگونه نیست و بدون توجه به میزان مشارکت افراد، خدمات درمانی به تمامی جامعه تحت پوشش ارائه می شود.

آتشی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی در قبال وصول حق بیمه خدمات خود را ارائه می دهد و باید بین منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی تعادل برقرار باشد، اظهار داشت: درصد حق بیمه در سازمان تأمین اجتماعی ثابت است اما مبلغ آن بر اساس مصوبات شورای عالی کار و هیأت وزیران  و به صورت سالیانه مشخص می شود.

وی در ادامه به تشریح خدمات کوتاه مدت و بلند مدت سازمان تأمین اجتماعی پرداخت و گفت: تعهدات سازمان تأمین اجتماعی شامل دو بخش تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت است. تعهدات کوتاه مدت زمانی ارائه می شود که فرد بیمه شده در حال اشتغال است و در دوره اشتغال به دلایلی نیازمند حمایت سازمان تأمین اجتماعی است.

آتشی افزود: اتفاقاتی از قبیل بیماری، بیکاری و یا بارداری خانم ها و این قبیل حمایت ها از جمله تعهدات کوتاه مدت سازمان تأمین اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: بخش عمده خدمات سازمان تأمین اجتماعی شامل تعهدات بلند مدت است و هدف نهایی بیمه شدگان نیز استفاده از این بخش از مزایای تأمین اجتماعی است. پرداخت حقوق ماهیانه به افراد در زمان بازنشستگی و از کار افتادگی و همچنین پرداخت حقوق به بازماندگان بیمه شده متوفی مهمترین خدمات سازمان تأمین اجتماعی محسوب می شود.

اخبار حسابداری و حسابرسی
کد خبر:۹۲۱۸