به دنبال پذیرش عضویت سازمان بورس و اوراق بهادار (از 10 فروردین 1395) به عنوان نهاد ناظر و قانون گذار بازار سرمایه ایران در «سازمان بین المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار (IOSCO)» نام این سازمان در فهرست اعضای وابسته این سازمان بین المللی درج شد.

به گزارش آخرین اخبار حسابداری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ایران (سنا)، درج نام سازمان بورس و اوراق بهادار در فهرست اعضای وابسته «سازمان بین المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار (IOSCO)» در پی موافقت با عضویت این سازمان انجام شد.

یادآور می شود، پس از تکمیل و ارسال گزارش های لازم جهت عضویت در آیسکو از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار و بررسی های صورت گرفته، در نهایت با این درخواست عضویت در تاریخ 10 فروردین 1395 موافقت شد. همچنین رییس این نهاد بین المللی در نامه ای رسمی ضمن اعلام موضوع از رییس سازمان بورس و اوراق بهادار دعوت کرد تا در نشست آینده هیئت رییسه این سازمان به عنوان بخشی از گردهمایی سالانه اعضای آیسکو حضور یابد.

«سازمان بین المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار (IOSCO)» به عنوان مهمترین مجمع بین المللی بازارهای سرمایه جهان – که در سال 1983 تاسیس شده – مجمعی از سازمان‌های قانونگذار بازارهای اوراق بهادار و آتی دنیا است. اعضای این سازمان عمدتا نهادهای ناظر بازارهای سرمایه یا قانونگذاران مالی کشورهای مختلف دنیا هستند.

در حال حاضر بیش از 100 کشور عضو «سازمان بین المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار (IOSCO)» هستند که بیش از 95 درصد بازارهای سرمایه دنیا را در برمی‌گیرد. نقش این سازمان، کمک به اعضا جهت ارتقای استانداردهای بهینه مقررات و ایفای نقش به عنوان مجمعی از نهادهای قانونگذار داخلی در همکاری با یکدیگر و سایر اعضای سازمان است.

فهرست سازمانهای عضو وابسته «سازمان بین المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار (IOSCO)»: https://www.iosco.org/about/?subsection=membership&memid=2

حسابداری و حسابرسی/ بورس و بازار سرمایه

کد خبر:6430