10 درصد

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی با اشاره به نحوه وقوع فرار مالیاتی با انجام کدفروشی، جلوگیری به موقع از تشکیل پرونده های بزرگ فرار مالیاتی را مستلزم در اختیار بودن اطلاعات گردش مالی و فعالیت های اقتصادی مودیان دانست و از تعیین مالیات بر ارزش افزوده ١٠ درصدی در لایحه مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.

علیرضا طاری بخش در گفت وگو با ایسنا، درباره تعیین میزان افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده در ابتدای هر سال اظهار کرد: در اکثر کشور های دنیا نرخ مالیات بر ارزش افزوده بین ٢٠ تا ٢۵ درصد است.

در ایران با توجه به ساختار اقتصادی کشور و قدرت خرید مردم، نرخ ١٠ درصد مالیات بر ارزش افزوده نرخ منطقی و عادلانه به نظر می رسد. در همین راستا در اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز نرخ ١٠درصد پیشنهاد شده است.

طاری بخش درباره امکان تغییر نرخ تعیین شده در اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده، گفت: پیش بینی شده است که تا پایان برنامه ششم توسعه این نرخ تغییر نکند، بنابراین اگر این لایحه از سوی مجلس تصویب شود تا پایان برنامه ششم شاهد افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده نخواهیم بود.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی درباره زمان تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده و اعمال آن، عنوان کرد: این لایحه پس از گذراندن مراحل کارشناسی در معاونت مالیات بر ارزش افزوده و سازمان امور مالیاتی و وزارت امور اقتصادی و دارایی تقدیم دولت شده است.

وی افزود: دولت نیز در جلسات کارشناسی با حضور کلیه ذی نفعان و تشکل های غیردولتی و نهادهای نظارتی، کارشناسان حقوقی و نمایندگان اتاق بازرگانی و تعاون و کارشناسان اقتصادی در حال بررسی لایحه تسلیمی وزارت امور اقتصادی و دارایی است و کماکان این جلسات به طور مرتب استمرار دارد.

 

 

کد خبر:2147