مواد باقیمانده از لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی بررسی شد.

ابوذر ندیمی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز کمیسیون گفت: در جلسه امروز موادی دیگر از لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود بررسی و ایرادات آن برطرف شد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعیین ارزش معاملاتی املاک که بر اساس ۲۰ درصد هدف گذاری شد که بر اساس این موضوع مقرر شده که هرسال دولت بتواند با توجه به شرایط و شاخص ها در زمینه املاک به آن ۲ درصد اضافه کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: در جلسه امروز موضوع ماده ۲۸۰ در زمینه شهرداری ها بررسی شد که بر اساس آن دولت می تواند یک درصد از کل درآمدهای مالیات های مستقیم این قانون را در قالب ردیف مشخصی برای شهرها و بخش های با جمعیت کمتر از ۲۵۰ هزار نفر در اختیار وزارت کشور قرار دهد.

ندیمی گفت: معافیت سازمان های وابسته به شهرداری که برای سازمان شهرداری ها کار می کنند از دیگر نکاتی بود که در جلسه امروز بررسی شد.

وی افزود: اصلاحات و تغییراتی در پروژه‌ها موضوع قانون مالیات های مستقیم صورت گرفت و نیز در مورد مرجع قضایی نیز منوط به اذن قاضی صالح شد تا نظر شورای نگهبان تأمین شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: سفر بدهکاران مالیاتی با اخذ تضامین و کسب شرایط نیز در جلسه امروز کمیسیون بررسی و ممکن شد.