رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خبرداد: کشف شبکه تبانی مالیاتی در کرج/ شناسایی 2000 شرکت صوریرئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در رابطه با پرونده مالیاتی شناسایی شرکت صوری در کرج چند نفر از همکاران مالیاتی بازداشت شدند.
سیدکامل تقوی‌نژاد امروز در حاشیه مراسم ساماندهی طرح سهام عدالت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هرگونه خرید و فروش باید از طریق شبکه بانکی انجام شود و با توجه به سیستم‌های قوی موجود، سپرده‌گذاران به طور دقیق شناسایی خواهند شد. طبیعتا در این زمینه باید با همکاری مراکز مبارزه با پولشویی و شبکه بانکی نسبت به شناسایی حساب‌ها و معاملات صوری اقدام شود و با این افراد برخورد جدی صورت گیرد.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی هشدارداد: درگذشته در ارتباط با کارت‌های بازرگانی مشکلاتی وجود داشت اما هم‌اکنون اقداماتی با همکاری نهادهای اطلاعاتی و امنیتی صورت گرفته تا با کسانی که کالا را با نام افراد کم‌درآمد از طریق کارت‌های بازرگانی وارد کرده‌اند، برخود شود. هر فعالیت اقتصادی که منجر به درآمد می‌شود، باید نسبت به شناسایی مالیات آن اقدام کرد.
تقوی‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دادستان استان البرز اعلام کرده که در رابطه با شرکت‌های صوری ۱۰ تن از کارمندان سازمان مالیاتی بازداشت شده‌اند، گفت: سازمان امور مالیاتی در جهت مبارزه با فرار مالیاتی اقدامات هوشمندانه‌ای انجام داده است که ارزش عمده آن شناسایی ۲ هزار شرکت صوری بوده که نسبت به صدور فاکتورهای جعلی و صوری اقدام می‌کنند و نام این شرکت‌ها در سایت سازمان وجود دارد.
وی تأکید کرد:‌ کسانی که مبادرت به خرید و فروش کالا می‌کنند باید به این فهرست مراجعه کرده و از خرید و فروش با این شرکت‌ها خودداری کنند.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی ادامه داد: البته اگر نام شرکتی در این لیست نباشد و آنها به صورت صوری و جعلی باشند، قابل پذیرش نیست بلکه شرط پذیرش، انجام معامله واقعی است و باید کالایی ردوبدل شده باشد و تراکنش بانکی و قبض انبار وجود داشته باشد.
تقوی‌نژاد با اشاره به اینکه یک شرکت صوری در شهرستان کرج از سوی سازمان امور مالیاتی شناسایی شد، گفت:‌ عوامل این شرکت در اختیار دادگاه قرار گرفتند و در مرحله رسیدگی به پرونده با اعتراف مدیر شرکت صوری، متوجه شدند، یکی از اداره کارکنان مالیاتی کرج با این شرکت همکاری داشته است و با همکاری حراست سازمان این فرد در اختیار دادستانی قرار گرفت و اقرار کرد که به صورت شبکه‌ای اقدام به کار کردند و تعداد دیگری از کارمندان در اداره مالیاتی کرج با تبانی اقدام به همکاری و مشورت می‌کردند.
وی افزود: با همکاری و هماهنگی بین اداره اطلاعات استان البرز افرادی که در سازمان با آنها همکاری داشتند، در اختیار دادستانی قرار گرفتند.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی تأکید کرد: در حال حاضر موضوع فاکتورهای صادر شده و میزان فرار مالیاتی آن در حال بررسی است که البته رقم خیلی قابل توجه نیست و پرونده مربوط به یک ماه اخیر است.

 

 

آخرین اخبار حسابداری و حسابرسی / رسانه مالیاتی

کد خبر:۸۶۷۴