در پی تغییرات کلی در اصول عمومی پذیرفته‌شده حسابداری GAAP حاکم بر نظام گزارشگری مالی ایالات متحده، شرکت‌ها در تکاپوی یافتن حسابداران فنی وکارشناسان نظارتی هستند که قادر به درک قوانین باشند و از تطابق عملکرد مدیریت و کارکنان با این قوانین اطمینان دهند. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران به نقل از وال‌استریت جورنال، گرچه شرکت‌ها در ایالات متحده‌آمریکا تلاش می‌کنند تا خود را با تغییر قوانین حسابداری تطبیق دهند، ولی مشکل آنان این است که تعداد حسابداران برای رویارویی با این تغییرات کافی نیست. از این رو رقابت فزاینده‌ای بین شرکت‌های بزرگ حسابداری، برای به‌کارگیری حسابداران شکل گرفته است. بسیاری از شرکت‌ها از کمبود حسابداران حرفه ای رنج می‌برند و ادعا می‌کنند، شرکت‌های بزرگ حسابداری تمامی  این حسابداران را جذب کرده‌اند. در حالی‌که شرکت‌های بزرگ می‌توانند کار خود را به شرکت‌های بزرگ حسابداری و موسسات خدمات مالی برون‌سپاری کنند، ولی ترجیح می‌دهند از نیروهای متخصص داخلی برای اجرا و نظارت بر استاداردهای حسابداری برخوردار باشند.

بر اساس گزارش اداره‌ی آمار نیروی کار، نرخ بیکاری حسابداران و حسابرسان با تجربه در سال ۲۰۱۶ ، ۲٫۵ درصد بوده که در مقایسه با نرخ بیکاری ۴٫۲ درصدی حسابداران در سال ۲۰۱۱ به طور مداوم کاهش یافته است و تقاضا برای به‌کارگیری حسابداران حرفه‌ای، رو به افزایش است. این رشد تقاضا تا حد زیادی متاثر از موضوع الزام شرکت‌ها به اجرای قوانین جدید هیات استانداردهای حسابداری مالی آمریکا ، مانند تغییرات شیوه‌ی ثبت درآمدها و گزارش ارزش اجاره‌ها برای انعکاس در ترازنامه‌ی شرکت‌ها است. بر طبق گزارش اداره‌ی آمار نیروی کار، مبلغ پرداختی به حسابداران حرفه‌ای از ۱۵۰  هزار دلار تا  بیش از‌ ۲۵۰هزار دلار در سال را شامل می‌شود و میانگین حقوق حسابداران و حسابرسان در سال ۶۷٫۱۹۰ دلار است.

 

آخرین اخبار حسابداری و حسابرسی

کد خبر:۸۶۸۲