رئیس کل سازمان امور مالیاتی، گزارشی از تازه‌ترین تحولات مالیاتی کشور به ۳ مرجع تقلید ارائه کرد.Image result for ‫علی عسکری‬‎

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار با علی عسکری رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در قم با تاکید بر اینکه هدف مالیات باید ایجاد رفاه برای مردم و جامعه باشد، گفت: مردم باید پرداخت مالیات را واجب بدانند.

وی افزود: بحث فرهنگ‌سازی در حوزه اقتصاد، نکته بسیار حائز اهمیتی است، از این رو موضوع مالیات باید در سطح رسانه‌های جمعی فرهنگ‌سازی شود؛ به طوریکه مردم مالیات را یک وظیفه بدانند.

این مرجع تقلید در ادامه خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد رفاه در جامعه و ارایه خدمات مطلوب به مردم، دولت نیاز به تامین منابع دارد که مالیات نیز از جمله این منابع است.

همچنین آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید هم با اشاره بر اهمیت مالیات در اقتصاد کشور، اظهارداشت: مردم باید پرداخت مالیات را جزء هزینه‌های زندگی خود بدانند.

وی با تاکید بر اینکه مالیات هزینه تامین امنیت و انجام امور عمرانی نظیر ساخت جاده، تامین بهداشت و نظایر اینها است، عنوان کرد: باید از طریق فرهنگ‌سازی این موضوع جا بیافتد که مالیات یک حق عمومی است.

وی افزود: تمام نهادها و ارگان‌های مرتبط باید کمک کنند تا قدرت تولید مردم افزایش یابد تا به تبع آن قدرت پرداخت مالیات نیز افزایش یابد. این مرجع عالیقدر تاکید کرد: مالیات باید از طریق بالا بردن درآمد مردم اخذ شود.

مکارم شیرازی در پایان خاطرنشان کرد: در ابتدا باید اصل عادلانه بودن مالیات مورد توجه قرار گیرد و سپس باید با گوش کردن به حرف مردم، مشکلات آنان را برطرف کرد که این کار با ارائه آموزش‌های لازم به دست اندرکاران انجام شود.

همچنین در این دیدار رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گزارشی از روند وصول مالیات امسال با توجه به لحاظ کردن شرایط اقتصادی و اقدامات انجام شده ارائه داد.

آیت الله سبحانی هم با تاکید بر اینکه برای مردم فضای کسب و کار فراهم شود تا مردم بتوانند به راحتی مالیات بپردازند، به اهداف متعالی اسلام در برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی اشاره و خاطرنشان کرد: برای اخذ مالیات باید تلاش شود کشور از رکود خارج و از طرف دیگر دروازه های واردات کالاهای خارجی بسته شود.

عسکری رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، پیش از سخنان این مرجع عالیقدر، ضمن ارائه گزارش کاملی از اقدامات سازمان امور مالیاتی طی سالیان اخیر از جمله ایجاد زیرساخت های طرح جامع مالیاتی و اصلاح قانون مالیات های مستقیم، بهبود نظام مالیاتی و ایجاد عدالت مالیاتی را از مهمترین اهداف نظام مالیاتی برشمرد.

کد خبر: 3386