سازمان امور مالیاتی کشور، در راستای توسعه خدمات الکترونیکی جهت خود اظهاری مودیان مالیاتی، اظهارنامه را در این سامانه قرار داده است که مودیان محترم مالیاتی، پس از ثبت نام در سامانه ثبت نام الکترونیکی می بایست نرم افزار مذکور را دانلود و پس از تکمیل اظهارنامه، اقدام به ارسال نمایند.

جهت ثبت اظهارنامه عملکرد اشخاص حقوقی، مودی پس از وارد نمودن نام کاربری ، رمزعبور و کد رهگیری سامانه ثبت نام، قادر به بارگزاری اطلاعات هویتی خود در اظهارنامه می باشد.

نکته مهم : تاریخ تسلیم اظهارنامه برای اشخاص حقوقی که ۲۹ اسفند ماه پایان سال مالی آن ها است، تا پایان تیرماه می باشد.

تسلیم الکترونیکی اظهارنامه با استفاده از اطلاعات ثبت نام امکان پذیر می باشد بنابراین ضروری است مودیان نسبت به تکمیل اطلاعات، رفع ایرادات احتمالی این مرحله از طریق سامانه ثبت نام  اقدام نمایند. اطلاعاتی که از این سامانه دریافت می شوند، غیرقابل ویرایش است. درصورت لزوم پس از ویرایش اطلاعات و تایید آن، جهت بروزرسانی اطلاعات در سامانه اظهارنامه مالیاتی از گزینه دریافت اطلاعات هویتی استفاده نمایید.
قبل از ارسال، نسخه پیش نویس تکمیل شده را از سیستم اخذ و به دقت بررسی فرمایید سپس اقدام به ارسال الکترونیکی، که نهایی و قطعی تلقی می گردد نمایید. ارسال الکترونیکی اظهارنامه به منزله تسلیم قانونی اظهارنامه تلقی خواهد گردید و نیازی به ارائه اظهارنامه چاپ شده به اداره امور مالیاتی ذیربط نخواهد بود.
مودیانی که اظهارنامه خود را با امضای الکترونیکی ارسال می نمایند، در صورتی که پیغام خطا دریافت می نمایند می بایست اطمینان حاصل نمایند که وکالتنامه مالیاتی آنها در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده و همچنین گواهی الکترونیک آنها اعتبار تاریخی دارد.

مراحل ثبت و ارسال اظهارنامه های مالیاتی به شرح زیر می باشد: 
• حصول اطمینان کاربر از اتصال رایانه به اینترنت
• مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی مودیان و دانلود اظهارنامه مربوطه
• نصب نسخه نرم افزار اظهارنامه مالیاتی
• ورود اطلاعات درخواستی در نرم افزار اظهارنامه مربوطه
• دریافت اطلاعات هویتی مودی از سامانه ثبت نام
• تکمیل جداول مالی و ترازنامه توسط مودیان حقوقی
• چاپ و بررسی نسخه پیش نویس
• ارسال اطلاعات به سازمان امورمالیاتی کشور
• دریافت کدرهگیری
• صدور الکترونیکی قبض مالیاتی
• امکان پرداخت الکترونیکی قبض مالیاتی

صدور قبض مالیاتی مودیان
مودیان حقوقی می توانند هنگام ارسال اطلاعات اظهارنامه خود، از طریق نرم افزار اقدام به درخواست صدور قبض مالیاتی نموده، که از طریق لیست قبوض الکترونیکی مرتبط با اظهارنامه قابل رویت و پس از چاپ قبض مالیاتی می توانند از طریق بانک یا  سامانه پرداخت الکترونیکی مالیات اقدام به پرداخت نمایند.

نکات و سوالات مهم

اظهارنامه عملکرد اشخاص حقوقی عملکرد ۱۳۹۷(ویرایش ۱۱٫۰٫۰٫۰)+لینک دانلودچگونه می توان در صورت نصب نسخه جدید اظهارنامه به اطلاعات اظهارنامه های ثبت شده نیز دسترسی داشت؟
اظهارنامه عملکرد اشخاص حقوقی عملکرد ۱۳۹۷(ویرایش ۱۱٫۰٫۰٫۰)+لینک دانلوداگر مودی چندین ملک دارد چگونه می بایست اظهارنامه املاک را ثبت نماید؟
اظهارنامه عملکرد اشخاص حقوقی عملکرد ۱۳۹۷(ویرایش ۱۱٫۰٫۰٫۰)+لینک دانلوددر اظهارنامه شراکتی به منظور تقسیم درست معافیت ۱۰۱ زمانی که یکی از شرکا فوت می کند نوع شراکت را چگونه می بایست تعریف نمود؟
اظهارنامه عملکرد اشخاص حقوقی عملکرد ۱۳۹۷(ویرایش ۱۱٫۰٫۰٫۰)+لینک دانلودپیغام خطای (۵۰۴-) را در ارسال اظهارنامه الکترونیکی چگونه می بایست برطرف نمود؟
اظهارنامه عملکرد اشخاص حقوقی عملکرد ۱۳۹۷(ویرایش ۱۱٫۰٫۰٫۰)+لینک دانلودسامانه خطایاب خودکار چیست؟

اسناد قابل دانلود

⏺ نرم افزار اظهارنامه الکترونیکی اشخاص حقوقی عملکرد سال ۱۳۹۷ و میانسالی های ۱۳۹۸ (ویرایش ۱۱٫۰٫۰٫۰)
⏺ دانلود فرم اظهارنامه اشخاص حقوقی عملکرد سال ۱۳۹۷
⏺ راهنمای ثبت الکترونیکی اظهارنامه اشخاص حقوقی
⏺ فهرست دفاتر مجاز اداره پست جمهوری اسلامی ایران
⏺ فهرست دفاتر مجاز کافی نت استانها
⏺ فهرست دفاتر مجاز پیشخوان دولت 
⏺ فهرست دفاتر مجاز کافی نت شهر و استان تهران

 

 

اخبار حسابداری و حسابرسی

کد خبر:۹۶۲۶