مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با تأکید بر اینکه این بانک هرگز سود سپرده بلندمدت و کوتاه‌مدت ندارد، گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی، پرداخت تسهیلات با کارمزد 4 درصد به کارآفرینان در دستور کار است.

سیامک دولتی عصر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: در حال حاضر این بانک نهمین سال فعالیت خود را طی می‌کند و مجموعه فعالیت‌های این بانک با محوریت قرض‌الحسنه اسلامی است و جذب منابع فقط در راستای حساب‌جاری بوده است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تصریح کرد: همه مشتریان این بانک که بالغ‌ بر سه میلیون و 300 هزار نفر هستند با هدف کمک و پرداخت تسهیلات با کارمزد 4 درصد برای دیگران افتتاح حساب دارند.

دولتی با اشاره به نرخ بسیار پایین معوقات بانکی در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، گفت: این نرخ در کشور بین یک تا دو درصد و در اصفهان کمتر از یک درصد است، همچنین دریازده ماه گذشته شاهد رشد 25 درصدی منابع نیز بوده‌ایم.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با تأکید بر اینکه این بانک به‌ هیچ‌ وجه بنگاه‌داری نمی‌کند و اموال و املاک مازادی ندارد، اضافه کرد: در سال گذشته بیش از 9 شعبه با یکدیگر ادغام شدند.

وی به دیگر طرح‌های بانک اشاره و تأکید کرد: وام ازدواج، وام احتیاجات ضروری، وام درمان و وام به کارآفرینان و تولیدکنندگان کوچک در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تحت عنوان تسهیلات تا سقف 15 میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد ازجمله اولویت‌های این بانک قرض‌الحسنه است.

وی افزود: همه وام‌های ازدواج سال 93 تا به امروز پرداخت‌ شده است و پرداخت وام‌های سال 94 بنا بر تأکید از اسفند ماه آغاز شده است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یادآور شد: همه مشتریان بانک قرض‌الحسنه خیر هستند چراکه باهدف سود گرفتن افتتاح حساب نمی‌کنند.

دولتی در پایان تصریح کرد: عده‌ای از مشتریان هم به نیت خیرخواهانه سپرده‌گذاری کرده و افرادی را به‌ طور مشخص برای دریافت تسهیلات از محل قرض‌الحسنه ویژه معرفی می‌کنند که در واقع این خدمتی است که توسط بانک به نیابت از صاحب حساب انجام می‌شود.

اخبار حسابداری/مهر

کد خبر:5330