وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرای قانون رفع موانع تولید طی سه ماه آینده خبر داد و اذعان کرد که افزایش مالیات بر ارزش افزوده فشاری ایجاد کرده و اصناف، تولیدکنندگان و صادرکنندگان مشکلاتی در این زمینه دارند اما به هرحال قانون است و باید اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در مازندران، محمدرضا نعمت‌زاده امروز – دوشنبه – در حاشیه بازدید معاون اول رئیس‌جمهور از بندر نوشهر در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا اظهار کرد: قانون رفع موانع تولید در ۶۰ ماه و بیش از ۳۰ آئین‌نامه پیش‌بینی شده است و به تدریج در حال تهیه آئین‌نامه‌های آن هستیم.

وی با بیان اینکه حدود نیمی از آئین‌نامه‌های مربوط به قانون رفع موانع تولید به تصویب دولت رسیده است، یادآور شد: به صورت دوره‌ای با دستگاه‎های مختلف برای تصویب این طرح همفکری صورت می‌گیرد تا طرح نهایی آماده اجرا شود.

نعمت‌زاده با اشاره به اینکه قانون رفع موانع تولید ظرف سه ماه آینده تکمیل و اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: این قانون زمان‌بر است و برای زمان خاصی تعریف نشده و به تدریج در حال انجام است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به ایسنا درباره تکلیف پرداخت سهم بخش تولید از طرح هدفمندسازی یارانه‌ها اظهار کرد: در بودجه، پیش‌بینی رقمی برای پرداخت به بخش تولید صورت گرفته بود اما به دلیل کمبود وصولی، این رقم پرداخت نشده است.

وی اظهار امیدواری کرد: بخشی از اعتبارات در سال جاری پرداخت شود.

این مسئول یادآور شد: برای حمایت از تولید از محل پشتیبانی صادرات، ۵۰ میلیارد تومان به این بخش اختصاص داده شده است.

نعمت‌زاده با اشاره به اینکه مالیات ارزش افروده قانون است و از سه درصد شروع شده و سال به سال افزایش یافته است، گفت: این میزان هم اکنون به ۹ درصد رسیده اما اصناف و واحدهای تولیدی و صادرکنندگان مشکلاتی در این زمینه دارند.

وی گفت: وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان امور مالیاتی متولی این کار هستند و تلاش می‌کنند مشکلات را کمتر کنند اما به هر حال قانون است و این میزان باید پرداخت شود.ایجاد فشار با افزایش مالیات

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در شرایط فعلی دولت بیشتر اهتمام می‌ورزد تا رونق ایجاد کند و رکود را کاهش دهد، زیرا فشار وصول مالیات بر ارزش افزوده مشکلاتی ایجاد کرده است اما به هر حال قانون است و چاره‌ای جز اجرا نیست.

کد خبر:2648