عضو کمیسیون اقتصادی بیان کرد: عدم نظارت یا کوتاهی باعث می‌شود تا تعدادی با سوء استفاده همچنان تابلوی موسساتشان با اسامی متبرک به نام ائمه (ع) باشد و به کار خود ادامه می‌دهند.

برخورد با موسسات متخلف با نظارت صحیح

سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص استفاده از اسامی ائمه اطهار (ع) در نام گذاری برخی موسسات مالی و اعتباری با توجه به ممنوعیت آن از سوی بانک مرکزی اظهار داشت: متاسفانه در بسیاری از مواقع که موسسات مالی و اعتباری خلافهایی را مرتکب می‌شوند  و یا نمی‌تواند به تعهدات خود به درستی عمل کنند مردم الفاظی را به کار می‌برندکه به ساحت مقدس ائمه (ع)اهانت می‌شود و همین امر منجر به ممنوعیت استفاده از اسامی ائمه درنام گذاری موسسات مالی و اعتباری گردید.

وی در ادامه افزود: عدم نظارت یا کوتاهی درنظارت باعث میشود تا تعدادی با سوء استفاده همچنان تابلوی موسساتشان با اسامی متبرک به نام ائمه(ع) باشد و به کار خود ادامه دهند.

موسوی در ادامه گفت: قانون ،مصوبه و آیین نامه در این مورد داریم که باید بدون تعارف با متخلفین ان برخورد شود و مصالحه کاری در این خصوص جایز نیست.

وی همچنین تصریح کرد: بانک مرکزی باید در این خصوص نظارت داشته باشد و اگر موسسه ای از دستور بانک مرکزی سرپیچی نمود قوه قضاییه تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی باید ورود پیدا کند و با انها برخورد نمایند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان تاکید کرد: همه نهادها باید برای رفع این مشکل با هم همکاری داشته باشند.

کد خبر:2891