https://hacc.ir/wp-content/uploads/2015/10/%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DB%8C2.jpg

سازمان امور مالیاتی کشور در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان از تخصیص شماره اقتصادی جدید به فعالان اقتصادی خبر داد.

 به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، این سازمان در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و با توجه به‌ضرورت تخصیص و بهره‌برداری از شماره اقتصادی و ماده (۶) آئین‌نامه اجرایی تبصره (۳) ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم اقدام به تخصیص شماره اقتصادی جدید به فعالان اقتصادی نموده است. مؤدیان مالیاتی مکلف‌اند از یکم مهرماه امسال برای صدور صورت‌حساب‌های فروش کالا و عرضه خدمات، قراردادها و سایر اسناد مشابه از شماره اقتصادی جدید استفاده کنند.

برای تمامی مؤدیانی که ثبت‌نام خود را در نظام مالیاتی تکمیل کرده باشند شماره اقتصادی منحصربه‌فرد تخصیص می‌یابد.

شماره اقتصادی اشخاص حقوقی همان شناسه ملی این اشخاص است که از اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۹ به‌عنوان شماره اقتصادی در نظر گرفته است.

برای اشخاص حقیقی به ازا هر ثبت‌نام و پرونده مالیاتی یک شماره اقتصادی صادر می‌شود.

فعالان اقتصادی می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir شماره اقتصادی صادره برای خود را مشاهده کنند.

 

اخبار حسابداری و حسابرسی / مالی و مالیاتی

نویسنده: آقای سید مهدی موسوی

منبع : خبرگزاری مهر

کد خبر :۱۰۲۸۳