نائب رئیس اتاق تهران گفت: اکثر کالاهایی که در کشور تولید می‌شود بر مبنای صادرات نیست و باید کیفیت کالاهای داخلی ارتقا داد.

تولید داخلی بر مبنای صادرات نیست/ با اجرای برجام دروازه واردات کالاهای خارجی نشویم

علاء میرمحمدصادقی نائب رئیس اتاق تهران، درخصوص بنگاه داری بانک‌ها در کشور گفت: در حال حاضر بانکها بنگاهداری را به یک اصل برای خود تبدیل کرده اند و این امر به صلاح کشور نیست.

وی تصریح کرد: سپرده گذاری پول در بانک‌ها برای توسعه اقتصادی نیست چرا که خلاف دستورات شرع اسلام است و در اثر این عمل اشتغال زایی در کشور از بین می‌رود.

نائب رئیس اتاق تهران تاکید کرد: به جای سرمایه گذاری پول در بانک‌ها بایستی پول در عرصه بازار سرمایه و مبادلات تجاری مورد استفاده قرار گیرد واین امر نیازمند ایجاد زیر ساخت برای سرمایه گذاران و تشویق آنها در طرح‌های کشور است.

میر محمد صادقی افزود: متأسفانه اکثر تولیداتی که در کشور انجام می‌گیرد بر مبنای صادرات نیست و بیشتر تولید کنندگان به جای تولید کالاهای با کیفیت به منظور صادرات و ایجاد ارز آوری برای کشور فقط تولید می کنند.

وی همچنین در مورد اجرایی شدن برجام گفت: اجرای برجام موضوعی است که مورد تأیید مسئولان کشور بوده اما باید این موضوع را در نظر گرفت که نباید با آغاز برجام دروازه واردات کالاهای خارجی به کشور گشوده شود بلکه بایستی به فکر جذب سرمایه گذار خارجی و حمایت از تولید داخلی بود.

اخبار حسابداری/باشکاه خبرنگاران

کد خبر:4602