در تیرماه امسال ۱۹ میلیارد و ۴۷۵ میلیون سهم به ارزش ۳۸ هزار و ۵۱۳ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران خریداری شد و ارزش معاملات نرمال در این ماه به ۳۲ هزار و ۲۳۷ میلیارد ریال رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، ارزش کل معاملات تیرماه در قیاس با ماه قبل ۱۱۰ درصد، حجم معاملات ۱۰۹ درصد، دفعات معاملات ۶۲ درصد و تعداد خریداران ۶۵ درصد رشد داشتند و این معاملات در یک میلیون و ۲۶۹ هزار و ۷۹۶ دفعه انجام شد. بر این اساس، در پایان معاملات منتهی به ۳۱ تیرماه، ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم به ۳۸ هزار و ۵۱۳ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به ماه قبل ۱۱۱ درصد افزایش یافته است.

بر پایه این گزارش، در این ماه تعداد یک میلیون و ۵۲۰ هزار و ۷۱۵ برگه اوراق مشارکت به ارزش یک هزار و ۵۱۷ میلیارد ریال معامله شد. این در حالی است که در هفته گذشته، شاخص کل با ۱.۷۲ درصد کاهش روبرو شد و به رقم ۶۷۶۴۴ واحد رسید.

شاخص بازار اول با ۸۵۴ کاهش واحد کاهش به رقم ۴۸۴۷۴ واحد بالغ شد و شاخص بازار دوم با ۲۴۴۲ واحد کاهش عدد ۱۴۱۶۲۷ واحد را تجربه کرد و با ۱.۷۳ درصد و ۱.۷۰ درصد کاهش نسبت به هفته قبل مواجه شدند. در سه روز کاری این هفته ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم به ۶۸۹۶ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۴۲ درصد کاهش یافته است.

در ضمن تعداد ۴۰۳۳ میلیون سهم و حق تقدم در ۱۰۵ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۲۷.۶ درصد و ۷۴ درصد کاهش را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد.

همچنین ارزش معاملات نرمال به ۲۷۴۱ میلیارد ریال و حجم معاملات نرمال به ۱۴۰۷ میلیون سهم و حق تقدم رسید و به ترتیب ۷۷ درصد و ۷۵ درصد کاهش را نسبت به هفته گذشته ثبت کردند.

بر این اساس تعداد ۱۹۰ هزار و ۵۰۷ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۱۸۹ میلیارد ریال معامله شد که به ترتیب ۲۳.۴ درصد و ۲۳.۷ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته را نشان می دهد.

 

کد خبر: 2335