سهام پتروشیمی کازرون، صنایع پتروشیمی دهدشت و تولید نیروی برق سبز منجیل به عنوان آخرین عرضه های امسال دولت در فرابورس ایران، سه شنبه این هفته (٢۵ اسفند ماه)، روی میز فروش قرار می گیرند.

به گزارش آخرین اخبار حسابداری، به نقل از ایرنا، آخرین عرضه های امسال سازمان خصوصی سازی در فرابورس ایران در حالی با عرضه سهام سه شرکت دولتی در هفته پایانی امسال صورت می گیرد که قرار است ١٩,٧٨ درصد سهام پتروشیمی کازرون معادل ١٣٠ میلیون و ۵۵٢ هزار و ٢۶۶ سهم به ارزش پایه هر سهم دو هزار و ۶۶۶ ریال و ارزش کل پایه ٣۴٨ میلیارد و ۵٢ میلیون و ٣۴١ هزار و ١۵۶ ریال سه شنبه این هفته در فرابورس عرضه شود.

بر اساس این گزارش، مبلغ سپرده شرکت در این مزایده ١٠ میلیارد و ۴۴١ میلیون و ۵٧٠ هزار و ٢٣۵ ریال تعیین شده است و برنده مزایده باید ٢٠ درصد مبلغ پیشنهادی خود را تا ٢٠ روز کاری پرداخت کند و بقیه را به صورت قسطی در مدت پنج سال بپردازد.

سازمان خصوصی سازی بلوک 19.87 درصد سهام شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت شامل ١٩٢ میلیون و ۶٣٨ هزار و ٢٧۵ سهم را نیز در این روز روی میز فروش فرابورس می گذارد که قیمت پایه هر سهم آن ٢١٣٩ ریال و ارزش کل پایه ۴١٢ میلیارد و ۵٣ میلیون و ٢٧٠ هزار و ٢٢۵ریال تعیین شده است.

مبلغ سپرده شرکت در این مزایده نیز ١٢ میلیارد و ٣۶١ میلیون و ۵٩٨ هزار و ١٠٧ ریال تعیین شده است و برنده مزایده باید ٢٠ درصد مبلغ پیشنهادی خود را تا ٢٠ روز کاری پرداخت کند و بقیه را به صورت قسطی در مدت پنج سال بپردازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، ١٠٠ درصد سهام شرکت تولید نیروی برق سبز منجیل شامل ٣٠٠ میلیون سهم این شرکت نیز قرار است به قیمت پایه هر سهم هشت هزار و ٨٠٠ ریال و ارزش پایه کل دو هزار و ۶۴٠ میلیارد ریال در این روز، روی میز فروش فرابورس برود.

همچنین، سپرده حضور در این رقابت، ٧٩ میلیارد و ٢٠٠ میلیون ریال و مهلت پرداخت حصه نقدی حداکثر ٢٠ روز کاری پس از انجام معامله تعیین شده است و ١۵ درصد قیمت معامله نیز به طور نقد و بقیه در اقساط هفت ساله با نرخ ١۵ درصد پرداخت خواهد شد.

اخبار حسابداری/ بورس

کد خبر:6233