نحوه جبران ۲۰ هزار تومان حق مسکن کارگرانمعاون روابط کار وزیر کار با بیان اینکه افزایش پایه سنوات کارگران در سال ۹۵ به جای حق مسکن در سال جاری پیشنهاد می‌شود، گفت: رویکرد شورای عالی کار باید به سمت تأمین مزایای انگیزشی از جمله پایه سنوات باشد.

به گزارش  فارس، سیدحسن هفده‌تن در پاسخ به این سؤال که افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران سرانجام چه شد، اظهار داشت: حق مسکن کارگران باید از مبلغ ۲۰ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کرد که با مخالفت کارفرمایان اجرا نشد.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود برای جبران این موضوع از برخی مزایای انگیزشی از جمله پایه سنوات استفاده شود، به طوری که رویکرد شورای عالی کار می‌تواند به این سمت حرکت کند، تا انگیزه نیروی کار افزایش یابد.

معاون روابط کار وزیر کار با بیان اینکه پایه سنوات کارگران در سال ۹۴ از ۵۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان رسید که می‌تواند در سال‌های آینده با تصمیم شرکای اجتماعی و دولت افزایش یابد چرا که این مصوبه در شورای عالی کار بلافاصله قابلیت اجرایی دارد.

هفده‌تن افزود: نشست ویژه کارگروه مزد سال ۹۵ هم آغاز شده است که ۱۰ دستور کار برای نشست‌های شورای عالی کار تعیین شد.

معاون روابط کار وزیر کار با اشاره به اینکه دستمزد سال ۹۵ یکی از موضوعات مورد بحث شورای عالی کار خواهد بود، گفت: مشکلات کارگران و توانمندسازی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی از جمله دستور کارهای شورای عالی کار خواهد بود.

کد خبر: 3577