بر اساس بخشنامه مرکز واردات و مناطق ویژه گمرک ایران، واحدهای تولیدی از پرداخت مالیات واردات معاف شدند.

بر اساس بخشنامه گمرکی، واحدهای تولیدی از پرداخت ۴ مالیات علی الحساب واردات معاف شده اند.گفتنی است در مورد کالاهای کامل و کالاهای غیر مرتبط با حوزه تولید همچنان مالیات ۴درصدی اخذ می‌شود.

متن این بخشنامه در ادامه قابل مشاهده است.

پیرو بخشنامه شماره ۱۰۱۵۱۲‏/۹۵‏/۱۹۱ مورخ ۰۲‏/۰۶‏/۹۵ موضوع ابلاغیه مقام عالی وزارت اموراقتصادی و دارایی درخصوص اخذ مالیات علی الحساب واردات، با عنایت به ابهامات مطروحه از سوی برخی گمرکات اجرایی کشور و به منظور شفاف نمودن موضوع اعلام میدارد:
۱-مطابق بخشنامه صدرالاشاره، واردات کالا (با رعایت مستثنیات ذکر شده در آن بخشنامه) مشمول پرداخت مالیات علی الحساب به میزان ۴ مجموع ارزش کالا و حقوق ورودی متعلقه میباشد. بدیهی است که کشف هرگونه مغایرت که منجر به اخذ مابه التفاوت ارزش و حقوق ورودی گردد، مستلزم مطالبه مابه التفاوت مالیات علی الحساب (موضوع آن بخشنامه) بر اساس تفاوت ارزش و حقوق ورودی پیش آمده نیزخواهد بود.
۲- واحدهای تولیدی از پرداخت مالیات موصوف معاف می‌باشند. لیکن بدیهی است که این معافیت صرفاً شامل واردات کالاهای مرتبط با حوزه فعالیت واحد تولیدی بوده و واردات کالاهای غیرمرتبط و نیز محصول نهایی واحدهای تولیدی را شامل نخواهد بود.

 

آخرین اخبار حسابداری و حسابرسی / تسنیم

کد خبر:۸۵۰۲