رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان آذربایجان‌شرقی کسر حق بیمه از بن کارگری را الزامی دانست و گفت: اگر در برابر اجرای کسرحق بیمه از بن ایستادگی شود به دیوان عدالت اداری شکایت می‌کنیم.

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، ناصر چمنی عصر امروز در نشست مشترک نمایندگان و اعضای تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان آذربایجان‌شرقی در تبریز اظهار داشت: کسر حق بیمه از بن کارگری قانونی است.

وی در واکنش به اعتراض برخی از اعضای هیئت مدیره تشکل‌های کارفرمایی استان آذربایجان‌شرقی به این موضوع گفت: تکلیف این موضوع را قانون مشخص کرده و اگر در برابر اجرای آن ایستادگی شود به دیوان عدالت اداری شکایت خواهیم کرد.
چمنی خواستار تأمین امنیت شغلی و آزادی بیان نمایندگان کارگران شد و خطاب به معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در واقع اگر نمایندگان کارگران در قبال طرح و پیگیری مسائل کارگران احساس امنیت نکنند نمی‌توانند کاری از پیش ببرند و باید این تفکر حاکم شود که نمایندگان تشکل‌ها بازوی تولید و اشتغال هستند.
چمنی با بیان اینکه مشکلات صنعت با این گفته‌ها رفع  نمی‌شود، اظهار داشت: از سویی خود دولت کارفرمایی بزرگ در کشور است و بارها دیده‌ایم کارفرمایان و کارگران برای پیگیری مشکلات به بحث و گفت‌وگو نشسته‌اند اما عاقبت تصمیم نهایی را دولت می‌گیرد و نقش اصلی را دارد.

 

کد خبر: 2419