در برخی از شرکت ها برای کلیه پرسنل حداقل دستمزد را تعیین می کنند. کارفرمایان، حسابداران و … توجه کنند، در بحث پرداخت دستمزد ۳ نوع پرداخت دستمزد داریم که کارگران باید تفکیک شوند. این ۳ حالت الزامی است.

 

۱- دسته اول کسانی هستند که تازه شروع به کار کرده اند یعنی سال اول فعالیتشان است. اینجا پرداخت حقوق و مزایای این دسته از کارگران بر اساس مصوبه شورای عالی کار در همان سال بر اساس حداقل ها است.
۲- دسته دوم کارگرانی هستند که در سال دوم فعالیت کاری میباشند، یعنی یک سال فعالیت داشته و قرارداد تمدید شده و سال دوم شروع به کار کرده، اینجا باید پایه سنواتی که شورای عالی کار تصویب می کند را به پایه حقوق کارگر اضافه کنیم. یعنی ملاک محاسبات ما در خصوص مزایای پایان کار، مانده مرخصی و فوق العاده هایی که داریم، حقوق حداقلی سال به علاوه پایه سنوات است و در لیست بیمه باید مجموع این دو رد شوند.
۳- دسته سوم کسانی هستند که از سال دوم عبور کرده اند. یعنی سال دوم کارگران باید افزایش حقوق و مزدشان بر اساس سایر سطوح مزدی انجام شود، یعنی مجموع حداقل حقوق سال گذشته به علاوه پایه سنوات را به عنوان سایر سطوح مزدی بدست می آوریم. به عنوان مثال سایر سطوح مزدی باید ۱۵ درصد هر ماه به حقوق اضافه و ماهیانه نیز ۱۵۰ یا ۱۶۰ هزار تومان به پایه حقوق اضافه شود. پس اینها دیگر جزء حداقل بگیرها نیستند.

اخبار حسابداری و حسابرسی

کد خبر:۹۸۴۷