رهنمود نحوه‌ی اظهارنظر حسابرس مستقل در گزارش حسابرسی، نسبت به گزارش تفسیری مدیریت طبق استاندارد بین‌المللی حسابرسی ۷۲۰ ابلاغ شد.

سازمان بورس و اوراق بهادار به همراه ضوابط تهیه‌ی گزارش تفسیری مدیریت، رهنمود نحوه اظهارنظر حسابرس مستقل در گزارش حسابرسی، نسبت به گزارش تفسیری مدیریت طبق استاندارد بین‌المللی حسابرسی ۷۲۰ را منتشر ساخت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه حسابداران رسمی ایران به نقل از کدال، بر اساس ماده ۷ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان مصوب ۰۳/۰۵/۱۳۸۶ و اصلاحیه‌های مورخ ۰۶/۰۴/۱۳۸۸، ۲۷/۰۶/۱۳۸۹ ، ۲۸/۰۴/۱۳۹۶ و ۱۴/۰۹/۱۳۹۶ هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار (ابلاغیه شماره ۲۹۳۸۶/۱۲۲ مورخ ۲۹/۰۹/۱۳۹۶ به شماره پیگیری ۳۹۹۹۴۶ در سامانه کدال) ناشر پذیرفته شده در بورس و فرابورس مکلف به افشای گزارش تفسیری مدیریت در مقاطع میان‌دوره‌ای ۳، ۶ و ۹ ماهه و سالانه است. همچنین ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران مکلفند اظهارنظر حسابرس خود نسبت به گزارش تفسیری مدیریت، که همراه صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۶ ماهه و سالانه ارائه می‌شود را نیز ارائه نمایند.
با توجه به مراتب فوق، «ضوابط تهیه گزارش تفسیری مدیریت (ناشران پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران)» و «راهنمای بکارگیری ضوابط تهیه گزارش تفسیری مدیریت» مصوب مورخ ۰۴/۱۰/۱۳۹۶ هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و «رهنمود نحوه اظهارنظر حسابرس مستقل در گزارش حسابرسی، نسبت به گزارش تفسیری مدیریت طبق استاندارد بین‌المللی حسابرسی ۷۲۰» که به تایید کمیته فنی سازمان حسابرسی رسیده است ابلاغ شده است.
جهت دریافت مستندات یادشده به پیوند زیر مراجعه فرمایید:
http://codal.ir/Reports/Attachment.aspx?LetterSerial=BCcFN8S1UiklxEHauQYNvA%3D%3D

 

اخبار حسابداری و حسابرسی
کد خبر:۹۱۶۲